Zdroj: Hand writing Start-up concept with black marker on transparent wipe board at 123rtf.com

1.    Predávajte benefit, nie porovnanie s konkurenciou
Môžete povedať svojim zákazníkom, že ponúkate produkt, alebo službu, ktoré sú lacnejšie alebo efektívnejšie ako od konkurencie, ale to ešte nepovie ako tým zlepšíte život zákazníka

2.    Načúvajte vašim zákazníkom
Nehľadajte logiku v rozhodovaní sa zákazníka. Stačí len prijať fakt, že je to správne rozhodnutie a vyjsť mu v ústrety.

3.    Marketujte svoj produkt skôr, než je pripravený
Nie je potrebné čakať, kým je všetko pripravené a dokonalé. Marketing by mal začať už v štádiu produkcie formou menších kampaní za účelom vytvárania povedomia a získavania prvých potenciálnych zákazníkov. Benefit môže byť predávaný skôr, ako samotný produkt alebo služba.

4.    Testujte rýchlo
Marketing, ktorý nie je možné merať nie je dobrý marketing. Áno, môžete minúť peniaze na marketing a následne sa zvýši predaj. Ale ako si môžete byť istí, že je to len dôsledok správneho marketingu? A ako viete, či je táto akcia vôbec zisková a vynaložili ste peniaze na reklamu efektívne? Len meraním a vyhodnocovaním výsledkov viete posúdiť, či idete správnou cestou.

5.    Propagujte z viacerých uhlov
V súvislosti s predchádzajúcim bodom je dobré skúšať, aká kombinácia marketingových kanálov je vhodná, alebo dokonca potrebná. Ak o vašej značke počuli z rádia, našli ju vo vyhľadávačoch, blogoch, či sociálnych sieťach, tak je dobrý predpoklad, že ak raz budú hľadať produkt, alebo službu, ktoré ponúkate, tak si na vás určite spomenú.

6.    Vždy je priestor pre PR
PR je netradičnejší spôsob propagácie, ale v dnešnej dobe už pomerne zaužívaný. Článok, alebo blog v lokálnom periodiku, či známom magazíne môže pomôcť. A nie je na škodu taký článok, resp. odkaz uviesť na svoju webovú stránku.

7.    Dajte zákazníkom priestor, aby o vás rozprávali
Dobré, alebo zlé správy o vašom produkte, alebo službe sú pre vás cenné. Je dobré dať možnosť zákazníkom, aby mohli vyjadriť svoju spokojnosť. Ideálne v priestore, ktorý viete kontrolovať a usmerniť, aby to vášmu biznisu pomohlo. Teda na svojej webovej stránke a nie na weboch, kde s tým nič nenarobíte.

8.    Spravte zo svojich zákazníkov obchodníkov
Odmeňujte svojich zákazníkov. Ak budú vidieť, že sa o nich staráte, prinášate im hodnotu, ktorú očakávajú, poskytujete im skutočný servis, prípadne im viete ponúknuť výhodnejšie služby pri ďalších nákupoch, tak vám prinesú ďalších zákazníkov. A to je k nezaplateniu.